
Mastercam, vodilni proizvajalec CAM programske opreme na svetu* je svoje zmogljivosti in izkušnje prenesel tudi na umetniško oblikovanje in obdelavo reliefov z Mastercam Artom. Vaše 2D skice, silhuete, fotografije in CAD datoteke bodo hitro oživele. Prenesli jih boste na zaslon ter jih izrezljali s posebej prilagojenimi obdelavami. Z Mastercam Artom lahko izdelate od osnovne 2D gravure pa vse do zahtevne 3D skulpture v nekaj minutah. Mastercam Art je nepogrešljivo orodje za vsakogar, ki želi pokazati pri svojem delu tudi malo rezbarskega talenta.
Mastercam je najbolj množično uporabljana CAM programska oprema na svetu po podatkih CIMdata, Inc. Mastercam brani svoj položaj od prve raziskave leta 1995.
Združimo umetnikovo oko z enostavnostjo uporabe računalnika

Z Mastercam Artom je 3D umetniško rezbarjenje dostopno vsakomur, ne samo strokovnjakom za modeliranje s površinami. Elegantno lahko oblikujemo in popravljamo model na zaslonu, dokler ne izgleda prav tako, kot smo želeli. Art ima odlična orodja za prikaz in neposredno urejanje z možnostjo dimenzijskega in brezdimenzijskega podajanja parametrov.
Shranimo svoje znanje
Ponavadi želimo uporabiti iste nastavitve pri več različnih projektih. V Mastercam Artu lahko shranimo svoje priljubljene vrednosti parametrov in jih v trenutku ponovno uporabimo.
Hiter začetek
Prednost Mastercam Arta je, da v par preprostih klikih z miško narišemo zahtevne organske površine. Ko imamo enkrat narejen osnovni obris modela, ga hitro "napihnemo" z nekim prečnim prerezom. Slednjega si lahko izberemo iz knjižnice, ali pa ga oblikujemo povsem po svoje.
Enostavni popravki
Obliko prečnega prereza lahko popravljamo po občutku, tako da premikamo kontrolne točke na diagramu ali pa z matematično natančnostjo, tako da vnašamo številčne vrednosti.
Možnosti oblikovanja
Razni načini kombiniranja v Mastercam Artu omogočajo, da več organskih površin med seboj seštejemo, odštejemo, presekamo ali združimo. Preizkusimo lahko celo paleto zelo različnih izgledov, tako da si preprosto izbiramo različne načine kombiniranja za vsako površino.

Začetniki lahko naredijo svoje prve zahtevnejše modele na osnovi silhuet iz obstoječe knjižnice ali pa na osnovi svojega skeniranega dela. Izkušenim CAD/CAM uporabnikom pa je na voljo celovit nabor orodij za modeliranje, s katerimi naredijo še bolj dovršene umetnine. V vsakem primeru pa Mastercam sledi in si zapomni vsak korak našega dela, kar nam omogoča hitre in enostavne popravke za nazaj.
Upravitelj reliefa (Art Manager)
V Mastercamovem upravitelju reliefa (Art Manager) je parametrično zapisan vsak korak našega dela. Vsak element projekta lahko neposredno popravljamo, jih razvrščamo ali urejamo, kar nam daje popoln nadzor in omogoča dodelavo podrobnosti. Vsak element lahko začasno skrijemo in tako hitreje naredimo kakšen oblikovni popravek.

Groba slika modela se zbistri z enim klikom
Model lahko oblikujemo pri nižji ločljivosti slike, da je osveževanje hitrejše in lahko prosto preizkušamo različne možnosti. Kadarkoli pa si želimo ogledati jasno sliko modela z vsemi podrobnostmi, pa lahko preprosto povečamo ločljivost slike.
Preprosto preizkušanje
Kadarkoli lahko razveljavimo ali ponovno uveljavimo svoje korake oblikovanja. S tem je naše ustvarjanje zelo prilagodljivo, saj se lahko vedno vrnemo na predhodne različice svojega modela.
Oblikujemo v nekaj minutah

Ko imamo svoj izdelek enkrat oblikovan, lahko izbiramo med številnimi tehnikami obdelave Mastercam Arta, s pomočjo katerih bomo zlahka dosegli prav to, kar želimo.
Točnost in hitrost
 |
 |
|
Paralelna obdelava pod danim kotom |
|
 |
|
Spiralna obdelava v obliki zaobljenega pravokotnika |
|
 |
|
Radialna obdelava do vogalov |
|
 |
|
Spiralna obdelava po obliki roba |
Obdelave Mastercam Arta so prav posebej namenjene natančnemu
rezkanju umetniških površin. Optimirane so na hitrost,
saj naredimo običajno dober program že v nekaj sekundah.
Izberimo idealno tehniko
Mastercam ima na izbiro zmogljive tehnike / strategije, s katerimi se prilagodi slehernemu projektu. Grobe obdelave uporabljajo velika orodja za hitro čiščenje odvečnega materiala, medtem ko uporabljajo fine obdelave manjša orodja, da oživijo podrobnosti. Izbiramo lahko med krogelnim, radiusnim, ravnim in celo vrsto stožčastih orodij.
Ustvarjajmo pri ravno zadostni ločljivosti
Mastercam Art nam ob zagonu ponudi prazno "platno", na katerem potem ustvarjamo. Ker lahko platna združujemo med seboj, si lahko privoščimo, da oblikujemo majhne podrobnosti na svojem platnu pri visoki ločljivosti, večje elemente pa na drugem platnu pri nižji ločljivosti. Na ta način močno pospešimo postopek modeliranja in prihranimo čas pri programiranju. Poleg tega lahko položimo platna tudi na različne obdelovalne ravnine.
Shranimo svoje znanje
Mastercamov Upravitelj operacij (Operations Manager) nam omogoča naknadno urejanje obdelav ter izdelavo nove obdelave z enim samim klikom miške. Skupine obdelav, ki se dobro obnesejo, si lahko shranimo, da jih bomo imeli pri roki za prihodnje projekte
Poglejmo preden obdelamo
Oglejmo si, kako bo izgledal naš izdelek po obdelavi s pomočjo Mastercamovega modula za preverjanje obdelave na osnovi telesnega (solid) modela. Opazujmo simulacijo obdelave na zaslonu in preglejmo poljubno podrobnost, tako da obračamo in povečujemo obdelovanec.

POSTOPEK
Mastercam nas vodi od "skice do izdelka" v enem samem delovnem okolju. S preprostim postopkom pridemo od ploske skice do lepo izrezljanega izdelka, ki zapusti obdelovalni stroj prav takšen, kot smo si ga zamislili.
Kot osnovo uvozimo silhueto, CAD datoteko ali skenirano skico oziroma fotografijo. Mastercam Art jo pretvori v ravninske konture, primerne za obdelavo.
Če nam manjka idej za začetek, nam je v Mastercamovi klasični knjižnici (Classic Art Library) na voljo 5.000 umetniških podob, ki jih lahko uporabimo kot osnovo.
Oblikovanje 3D modela
Iz 2D skice zelo hitro naredimo 3D relief enostavno tako, da pokažemo željene ravninske konture. Mastercam "napihne" skico z izbranim prečnim presekom. Prečne preseke lahko med seboj seštevamo in odštevamo ter prosto popravljamo, dokler naš model ni videti točno tako, kot smo želeli.
Izdelava obdelave
Za obdelavo svojega projekta izberemo eno od Mastercam Artovih posebnih obdelav. Hitre vendar zanesljive obdelave je preprosto popravljati, zato lahko na hitro preizkusimo razne tehnike in tako dosežemo najboljši rezultat.
Obdelava na zaslonu
Mastercamov modul za preverjanje obdelave na osnovi telesnega (solid) modela nam simulira obdelavo še preden vpnemo surovec na obdelovalni stroj.
Prenos programa na obdelovalni stroj
S pomočjo obširne Mastercamove knjižnice postprocesorjev lahko v trenutku naredimo NC program za naš obdelovalni stroj.
"Mastercam Art zame pomeni idealno kombinacijo prostega umetniškega oblikovanja in uporabniku prijazne tehnologije."
- Robert Hendricks, lastnik
Hendricks Manufacturing
Salt Lake City, UT
Kalup v enem kliku
Ko imamo enkrat zgotovljen model "pozitiva ", ga lahko pretvorimo v kalup z enim samim klikom miške. Hkrati lahko tudi obrnemo napise.

Od fotografije do reliefa
Z Mastercam Artom imamo na razpolago razna zmogljiva in preprosta umetniška orodja, med katerimi je tudi izdelava 3D modela neposredno iz digitalne slike. Skeniramo fotografijo in Mastercam Art naredi reliefno organsko površino na osnovi senc.

Teksture
Z dodajanjem tekstur ali vzorcev na posamezne površine bistveno dopolnimo in obogatimo naš model, s čimer damo umetniško vrednost svojemu delu. V Mastercam Artu je ta postopek avtomatiziran. Preprosto pokažemo rob izbrane površine in si izberemo teksturo, ki jo nato še nekoliko prilagodimo z grafično ponazorjenimi parametri. Lahko pa ustvarjamo tudi povsem svoje teksture na osnovi rastrskih ali točkovnih slik.

Navijanje
Z Mastercam Artom lahko svoj relief navijemo na plašč valja in ga kot takega obdelamo. Če podamo dimenzije valja, nam Art sam pripravi razvit plašč, na katerem nato ustvarjamo. Ko oblikujemo svoj relief, ga Art zvije, da si ga lahko ogledamo tudi v okrogli obliki. Uporabimo željeno obdelavo ter ga obdelamo na svojem štiriosnem obdelovalnem stroju.

Mastercam X Art je na voljo v dveh stopnjah, da bi se vam čimbolj približal. Za edinstveno modeliranje vam bo zadoščal Mastercam X Art LT, če pa želite tudi obdelovati, pa boste potrebovali standardni Mastercam X Art. Tako Art kot tudi Art LT lahko dodamo h kateremukoli Mastercam X Router ali Mastercam X Mill modulu. Z Artom LT pa lahko nadgradimo tudi Mastercam X Design.
|
Art LT |
Art |
CAD orodja |
Hitro 3D oblikovanje brez potrebnega predznanja o površinah in telesnih objektih (solids) |
x |
x |
Oblikovanje modela po občutku ali s točnimi dimenzijami |
x |
x |
"Napihovanje" 2D obrisov v 3D oblike |
x |
x |
Seštevanje, odštevanje ali združevanje 3D modelov z enim klikom miške |
x |
x |
Pretvorba 2D podobe v konture, primerne za obdelavo |
x |
x |
Pretvorba skenirane fotografije v 3D relief |
x |
x |
Upravitelj reliefa (Art Manager) – urejanje poljubne podrobnosti projekta |
x |
x |
Hitrejše oblikovanje pri ravno zadostni ločljivosti |
x |
x |
Shranjene priljubljene tehnike modeliranja |
x |
x |
"Nizanje" podobnih elementov z izbranim razmakom in velikostjo |
x |
x |
Izmenično prekrivanje kontur (celtic weave) |
x |
x |
|
|
|
CAM orodja |
Posebne hitre obdelave, namenjene prav Artovim modelom |
|
x |
Štirinajst preizkušenih namenskih grobih in finih obdelav |
|
x |
Programiranje pri projektu primerni "ločljivosti" |
|
x |
Shranjene priljubljene tehnike obdelave |
|
x |
Upravitelj operacij (Operations Manager) – urejanje posameznih korakov obdelave |
|
x |
Simulacija obdelave na zaslonu pred dejansko obdelavo |
|
x |
Prenos Artovih modelov v Mill ali Router za klasičen način obdelave |
x |
x |
|
|
|
Pomoč in podpora |
Pomoč s kontekstom |
x |
x |
Vseobsegajoča PDF vadnica za učenje po korakih |
x |
x |
Posnetki na zahtevo, ki pojasnjujejo glavne postopke |
x |
x |
|
|
|
Sistemske zahteve
- na vrh -
|